BLOG
Kennismaken met:
Stephanus Timpico (25) is inmiddels acht maanden werkzaam als Medewerker Servicedesk bij Luma Group en actief bij de Gemeente Amsterdam. Wat zijn grootste passie is, wat zijn functie zo mooi maakt én waarom hij gekozen heeft voor Luma Group? Dat lees je hieronder.
WAT WIL JE NOG BEREIKEN BINNEN JOUW CARRIÈRE?
Ik zou persoonlijk nog meer IT certificaten willen behalen. Ook zou ik nog een keer voor mijn HBO diploma willen gaan.
WAAROM HEB JE GEKOZEN VOOR LUMA GROUP?
Luma Group kwam (en komt nog steeds) over als een ‘no-nonsense‘ detacheerder. Er zijn veel detacheerders die je van alles aanbieden, maar zodra je getekend hebt, niet meer naar je luisteren of afspraken niet nakomen.
In mijn beleving word er bij Luma Group wel naar je geluisterd. Jij als IT professional staat centraal. Er wordt eerlijk aangegeven wat er wel mogelijk is en wat er niet mogelijk is. Hier ben je in ieder geval geen nummertje. 😉
WAT IS JOUW GROOTSTE PASSIE?
Ook mensen die minder affiniteit hebben met de IT wat bij leren. Het geeft écht voldoening als je doorkrijgt dat het kwartje bij iemand gevallen is. Dan weet je; Die kan het volgende keer zelf of kan zijn/haar collega’s helpen.
Ook is het mooi om vooral de gestreste en gehaaste medewerker weer met (een lach) en gerust gevoel de telefoon op te laten hangen.
HOE ZIET EEN WERKDAG VAN JE ERUIT?
De dag begint met het opstarten van een pc. Dit kan thuis zijn, maar minimaal 1 keer per week op kantoor. Vervolgens ga je de lijn in en behandel je de calls van medewerkers die hulp nodig hebben met allerhande vragen.
De calls kunnen telefonisch binnenkomen maar ook per mail. Alle calls worden verwerkt in TOPdesk.
HOE WAS JOUW EERSTE KENNISMAKING MET LUMA GROUP?
Om eerlijk te zijn had ik nog niet eerder van Luma Group gehoord. Ik ben zelf telefonisch benaderd.
WAT MAAKT JOUW FUNCTIE ZO MOOI?
In een stad werken die nooit slaapt, met alle lagen van de bevolking. Veel of weinig kennis van IT, kortom; Werken in kleurrijk Amsterdam!
WAT IS JOUW LEUKSTE LUMA GROUP MOMENT TOT NU TOE?
Het moment dat je een bijzonder en gepersonaliseerd cadeau opgestuurd krijgt. Iets waarmee Luma Group mij blij verrast heeft.
HEB JE TIPS VOOR EEN STARTENDE FUNCTIONEEL BEHEERDER?
Maak vooral vlieguren! Luisteren is het halve werk. De meeste informatie komt vaak vlak nadat je de telefoon hebt opgenomen en jezelf hebt voorgesteld. Je kunt zeker verlegen zijn en niet weten wat je moet zeggen aan de lijn, maar je kunt enkel leren door uit te voeren. Blijf bij moeilijke gesprekken bij je standpunt. Ga niet onnodig in discussie, maar luister wel naar de collega die je op dat moment aan de lijn hebt.
Zorg dat je voldoende kennis hebt van de applicaties. Weet wie je kunt benaderen als je zelf vragen hebt en welke tools je tot je beschikking hebt. Dan komt het helemaal goed!
Collega’s worden?
Wil jij graag een collega worden van Stephanus of lijkt het jou gewoon leuk om deel uit te maken van het Luma Group team?
Bekijk de mogelijkheden via onderstaande knop!